LAUR KLIENTA 2019
"Laur Klienta" to największy projekt w kraju. Zakrojony na skalę ogólnopolską sondaż, przynosi firmom, producentom oraz usługodawcom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które firmy/produkty/usługi obecnie są liderami jakości i innowacyjności w swojej branży. Wyróżnienia przyznawane przez organizatora konkursu - są tak naprawdę nagrodą polskiego klienta. Ponieważ wyboru najlepiej cenionych produktów dokonują oni sami. Laur Klienta jest potwierdzeniem dobrej opinii Polaków o produkcie czy usłudze, formą jego zbiorowej rekomendacji.
Laur Klienta jest jednym z dwóch godeł promocyjnych, które w zdecydowanie największym stopniu przekonują do zakupu. 3 spośród 9 najlepiej rozpoznawalnych godeł promocyjnych w Polsce są związane z programem Laur Klienta. Są to: Laur Klienta, Top Marka, Odkrycie Roku
NA PODSTAWIE BADANIA CCS2013 WYKONANEGO PRZEZ GFK POLONIA NA ZLECENIE DOMU MEDIOWEGO AEGIS MEDIA, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2013 NA PRÓBIE 3000 OSÓB W WIEKU 15 - 64 LAT
OSÓB TWIERDZI, ŻE GODŁO NA OPAKOWANIU WPŁYWA NA WYBÓR OZNACZONEGO NIM PRODUKTU
OSÓB ZWRACAJĄCYCH PRZY ZAKUPACH UWAGĘ NA ZNAKI PROMOCYJNE, WSKAZAŁO LAUR KLIENTA JAKO NAJBARDZIEJ PRZEKONUJĄCE GODŁO PROMOCYJNE W POLSCE
3 SPOŚRÓD 9 NAJLEPIEJ ROZPOZNAWALNYCH GODEŁ PROMOCYJNYCH W POLSCE SĄ ZWIAZANE Z PROGRAMEM LAUR KLIENTA
LAUR KLIENTA
___
Laur Klienta to ogólnopolski projekt, którego celem jest wyłanianie najpopularniejszych produktów, marek i usług w swoich kategoriach. Ten zakrojony na ogólnopolską skalę plebiscyt przynosi każdego roku producentom i dystrybutorom oraz usługodawcom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które produkty i usługi są obecnie najpopularniejsze w swojej grupie? Dla klientów jest doskonałym wyznacznikiem podejmowania decyzji zakupowych: wybierając produkt odznaczony Laurem Klienta, wybierasz produkt, któremu ufają inni klienci, oni nie mogą się mylić.
W ramach konkursu przyznawane są następujące wyróżnienia: złoty Laur Klienta, srebrny Laur Klienta, brązowy Laur Klienta, Grand Prix konkursu Laur Klienta, Odkrycie Roku oraz Top Marka konkursu Laur Klienta.
Głosy w plebiscycie zbierane były drogą telefoniczną (losowo wybrane osoby z ogólnodostępnych baz kontaktów telefonicznych, specjaliści z danych branż, dystrybutorzy proszone są o wskazanie produktów i usług podczas krótkiej rozmowy); plebiscyt na stronie internetowej konkursu: laurklienta.pl oraz plebiscyt na partnerskich stronach internetowych.
Ze względu na swoją rozpoznawalność i efektywność marketingową godło Lauru Klienta stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. Logotyp wędruje na opakowania produktów, strony internetowe laureatów, a także zdobi banery oraz foldery reklamowe. Często pojawia się również w reklamach telewizyjnych, realizowanych w oparciu o przyznane wyróżnienie. Godło Laur Klienta są potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek i zbiorową formą rekomendacji klientów.
ODKRYCIE ROKU
Odkrycie Roku to nagroda dla innowacyjnych produktów i usług, które pomimo krótkiego funkcjonowania na rynku potrafią wzbudzić zaufanie klientów. Dotyczy ona również produktów i usług, które objęła nowa, ciekawa i skuteczna kampania reklamowa. To także nagroda dla tych marek, które przeszły lifting marketingowy, relaunch, bądź zostały po raz pierwszy wskazane przez klientów w ogólnopolskim projekcie Laur Klienta.
Oceny innowacyjności, perspektywy odbioru przez rynek oraz prognozowanej dynamiki wzrostu popularności dokonuje Komisja Konkursowa projektu Laur Klienta.
TOP MARKA
Elitarne grono marek, któremu rokrocznie, mimo zmieniających się trendów rynkowych, udaje się utrzymywać czołową pozycję w plebiscycie Laur Klienta, zasługuje na specjalne wyróżnienie. Taką nagrodą jest Top Marka w programie Laur Klienta. Tym prestiżowym godłem mogą się pochwalić marki o szczególnej pozycji, niekwestionowani liderzy w swojej kategorii. Ostatecznej oceny pozycji marki wśród konkurencyjnych brandów dokonuje Komisja Konkursowa. Podstawą analizy jest popularność oraz głosy przyznawane przez klientów w plebiscycie Laur Klienta. Odznaczenie marki tytułem Top Marka potwierdza jej wysoką rozpoznawalność i wartość wśród polskich odbiorców. Uzyskany tytuł to wyłącznie głos polskiego klienta, będący najwyższą aprobatą i rekomendacją znanych marek.